“Annie's song” 是 John Denver 为他的妻子 Annie 而写的歌。1974年7月占据头榜两个星期。这里是 Annie's Song 的吉他弹唱谱。


原版歌词


You fill up my senses

Like a night in the forest

Like the mountains in springtime

Like a walk in the rain

Like a storm in the desert

Like a sleepy blue ocean

You fill up my senses

Come fill me again


Come let me love you

Let me give my life to you

Let me drown in your laughter

Let me die in your arms

Let me lay down beside you

Let me always be with you

Come let me love you

Come love me again


歌词中译版


你占据着我的心灵

象林中的夜晚

象春日的群山

象雨中的漫步

象沙漠中的风暴

象沉睡中的碧海

你占据着我的心灵

我愿一次次的回味


来吧让我爱着你

让我给予你生命的全部

让我沉醉在你的笑声里

让我在你的臂弯里永恒

让我与你同眠

我们永在一起

来吧让我爱着你

细细品尝爱的甜蜜